W oparciu o wiedzę dotyczącą tego jak ludzie się uczą chcieli byśmy przedstawić zastosowanie technologii w szkoleniach on-line. Zaprezentujemy teorie, które miały wpływ na wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu i uczeniu się oraz praktyczne przykłady zastosowania.
- Jak wykorzystanie technologii zmienia nauczanie i uczenie się?
- Dlaczego firmy/uczelnie wykorzystują e-learning?
- Aktywne nauczanie i jak je wspierać technologią?
- Konstrukcjonizm i znaczenie w lepszym nauczaniu i uczeniu się z wykorzystaniem nowych technologii?
- Nauczanie oparte o współpracę wspierane technologią.
- Przegląd najpopularniejszych technologii stosowanych w e-learningu.
- Przykłady wykorzystania e-learningu na uczelniach, w firmach.
- Wyzwania związane z e-learningiem.
- Najnowsze technologie w e-learningu
- Virtual reality
- Big Data
- Sztuczna inteligencja
- Inne
- Nauczyciel: Grzegorz Zajączkowski
Jak robić szkolenia, które angażują i realizują realną zmianę?
Podczas zajęć zajmiemy się metodami pozwalającymi spowodować, że wdrażane projekty w sposób świadomy wykorzystują różne metody rozwojowe do osiągnięcia celu. Popracujemy nad takim projektowaniem wdrożenia, żeby powstałe szkolenia były angażujące i skutecznie wpływały na zmiany, które są pożądane jako efekt szkolenia.
Poznamy podejścia Digital Learning Experience i Learning Battle Cards. Będziemy pracować warsztatowo nad waszymi projektami.
- Nauczyciel: Sławomir Łais
E-learning to bardzo szeroka dziedzina, która cały czas się rozwija. “Tradycyjne” szkolenia online cały czas wspierają rozwijające się nowe technologie. W tym module odpowiemy na pytanie co to jest e-learning i jakie może przyjmować formy, przedstawimy jego rozwój oraz postaramy się zidentyfikować i rozwiać mity jakie wokół e-learningu powstały.
- Co to jest e-learning?
- Krótka historia e-learningu.
- Metody szkoleń on-line
- Nauczanie synchroniczne vs asynchorniczne
- Różne formy e-learningowe: screencast, webcast, serious games, symulacje itp.
- Mity dotyczące szkoleń online.
- Rynek e-learningowy – wielkość, obszary największego rozwoju.
- Nauczyciel: Tomasz Jankowski
W tym bloku tematycznym będziemy starali się odpowiedzieć na pytanie, czy przygotowanie contentu do szkoleń on-line różni się od przygotowania contentu do szkoleń tradycyjnych? Czy wykorzystać w szkoleniach on-line materiały przygotowane na potrzeby szkoleń/wykładów tradycyjnych, jeśli tak to w jaki sposób? W końcu omówimy współpracę z ekspertem przedmiotowym, która nie zawsze bywa łatwa dla obydwu stron: eksperta i Instrucional Designera.
- Czy proces budowania i rozwoju contentu na potrzeby e-learningu różni się od przygotowania treści na potrzeby szkoleń tradycyjnych?
- Dlaczego ważne jest zdefiniowanie wymagań przed rozpoczęciem procesu tworzenia contentu kursu e-learning.
- Plany i programy nauczania z wykorzystaniem e-learningu - jak planować proces kształcenia/szkolenia w zależności od rodzaju przekazywanego contentu.
- Język treści szkoleń on-line, czyli jak zwracać się do uczestnika kursu e-learning i jak skutecznie się z nim komunikować?
- Jaki jest związek pomiędzy zawartością merytoryczną szkolenia/wykładu, a metodami i formami szkoleń on-line, czyli jakie treści przekazywać z wykorzystaniem jakich metod i form.
- Współpraca z ekspertem przedmiotowym.
- Jak układać współpracę, żeby była efektywna.
- Pytania jakie powinien zadać projektant kursu ekspertowi przedmiotowemu.
- Nauczyciel: Izabela Potocka
Moduł poświęcony graficznej obróbce materiałów - płatne i darmowe repozytoria, narzędzia do edycji i proces tworzenia storyboardów
Źródła materiałów audiowizualnych
Popularne narzędzia graficzne
Projektowanie storyboardów - myślenie wizualne
- Nauczyciel: Patryk Kalista
W tym module przedstawimy techniczne aspekty związane z projektowaniem szkoleń on-line.
Skupimy się na ograniczenia technicznych, architekturze popularnych rozwiązań i różnych podejściach przy projektowaniu contentu na urządzenia stacjonarne i mobilne.
Parametry i ograniczenia techniczne,
Dystrybucja online/offline,
Urządzenie docelowe desktop/mobile itd.
- Nauczyciel: Janusz Lenkiewicz
W tej części skupimy się na opisaniu i porównaniu róznych dostępnych na rynku standardów contentu e-learningowego. Przedstawimy też bieżace trendy na rynku.
Rola i zalety standardów e-learningowych
Porównanie najpopularniejsze standardy (AICC, SCORM)
Analiza standardu SCORM (1.2 - 2004 v4)
Nowe standardy na rynku - xAPI/Tin Can API
- Implementacja szkoleń on-line
- Nauczyciel: Patryk Gawor
- Nauczyciel: Magdalena Jemielity
- Nauczyciel: Diana Małgorzata Kuć-Sawicka
- Nauczyciel: Janusz Lenkiewicz
- Nauczyciel: Anna Michniewicz-Dąbrowska
- Nauczyciel: Łukasz Olechnowicz
- Nauczyciel: Joanna Replin
- Nauczyciel: Katarzyna Stępniak
- Nauczyciel: Celina Wichowska
- Nauczyciel: Wojciech Zawadzki