Ten moduł będzie poświęcony platformom e-learningowym (LMS). Zaprezentujemy najpopularniejsze moduły i funkcjonalności i pokażemy czym się rozwiązania biznesowe od tych przygotowanych na rynek akademicki. W ostatniej części pokażemy jak powinien wyglądać proces wyboru LMS oraz jakie wiążą się z tym koszty.


  1. Najważniejsze komponenty i funkcjonalności

  2. Najpopularniejsze systemy i dostawcy

  3. Rozwiązania korporacyjne vs rozwiązania akademickie

  4. Jak wybrać właściwy system - analiza przedwdrożeniowa

  5. Koszty – opcje licencyjne - rozwiązania chmurowe i instalowane lokalnie


Na rynku znajduje się bardzo wiele narzędzi authoringowych. Zaprezentujemy najpopularniejsze z nich, oraz przykładowe projekty wykonane z ich pomocą. Podpowiemy także w jaki sposób wybrac idealne narzedzie dla swoich potrzeb.


  1. Programowanie vs Rapid development

  2. Przegląd narzędzi Rapid authoringowych – przykłady i charakterystyka,

  3. Architektura narzędzi do projektowania szkoleń SAAS/built In LMS/stand alone,

  4. Jak wybrać narzędzie?

  5. Gdzie szukać inspiracji i w jaki sposób stworzyć swoje portfolio.

Symulacje i gry edukacyjne sa zaawansowanymi formami edukacyjnymi, które wymagają dużo wiekszych nakładów pracy. Przedstawimy Wam najlepsze przykłady rynkowe oraz przedstawimy elementy, na które trzeba zwrócić uwagę przy projektowaniu tego typu materiałów.


  1. Cele, główne koncepcje gier szkoleniowych oraz o czym trzeba pamietać projektując grę.

    1. Ustalenie roli gracza - kim będzie gracz, jaką rolę będzie odgrywał, czy jego rola będzie się zmieniać.

    2. Określenie jakie wyzwania zostaną postawione przed graczem.

    3. Określenie jakich wrażeń dostarczymy graczowi.

    4. Ustalenie reguł gry.

    5. Określenie podstawowej mechaniki gry.

    6. Określenie podstawowych interakcji gry.

    7. Zaprojektowanie bohatera gry, określenie roli bohatera gry oraz czy rola będzie się zmieniać.

    8. Zaprojektowanie podstawowego trybu rozgrywki.

    9. Zdefiniowanie świata gry.

  2. Prototypowanie w projektowaniu gier - znaczenie procesu, jego etapy, sposób realizacji, prototypowanie analogowe vs cyfrowe.

  3. Tworzymy prototyp gry - ćwiczenia.

  4. Testowanie - jego znaczenie, główne zasady.

  5. Tworzenie interfejsu gry - ćwiczenia.

  6. Przygotowanie scenariusza gry.

  7. Dokumenty jakie warto przygotować przed rozpoczęciem produkcji gry.

  8. Produkcja gry.

  9. Tworzymy grę - ćwiczenia.

Grywalizacja często jest mylona z grami edukacyjnymi. Zaprezentujemy Wam głowne róznice oraz elementy charakteryzujące grywalizację. Pokażemy w jaki sposób zaangazować uczestników i jak wdrożyć skutecznie zgrywalizowany projekt.


  1. Czym jest grywalizacja

    1. Grywalizacja vs gry edukacyjne - jakie są różnice i gdzie można je zastosować

  2. Najważniejsze elementy szkoleń zawierających grywalizację

    1. Cele

    2. Zasady

    3. Konflikt vs współpraca

    4. Nagrody

    5. Poziomy

    6. Storytelling

    7. I inne ważne...

  3. Kluczowe koncepcje i teorie w nauczaniu i instrukcyjnym projektowaniu, które przemawiają za stosowaniem grywalizacji.

  4. Przykłady rynkowe wdrożen i narzędzi grywalizacyjnych

  5. Benefity ze stosowania grywalizacji - kiedy się sprawdza?

  6. Oczekiwania uczestników - które elementy sa pożądane i angażują?

  7. Jak wdrożyć projekt grywalizacyjny?


W tej częsci zaprezentujemy charakterystykę oraz projekty przeznaczone na urządzenia mobilne. Skupimy się na róznych podejściach do projektowania szkoleń m-learningowych.


  1. Charakterystyka rozwiązań mobilnych

  2. Przykłady edukacyjnych rozwiązań mobilnych - szkolenia, aplikacje, serwisy responsywne

  3. Różnice w projektowaniu szkoleń online na komputery i urządzenia mobilne

W tym module przedstawimy koncepcję nauczania społecznościowego. Pokażemy przykłady i benefity związane z jego wykorzystaniem oraz najlepsze praktyki związane z jego wdrożeniem w orgaznizacji.


  1. Nauczanie społecznościowe - czym jest, jak jest wykorzystywane?

  2. Opis różnych projektów społecznościowych - crowdsourcing, crowdfunding

  3. W jaki sposób wdrożyć nauczanie społecznościowe

  4. W jaki sposób promować nauczanie nieformalne?